Så er vi klar med anden træningsvideo med øvelser der gør dig klar til din forårstræning.

Igen er der fokus på basisøvelser som styrker dine ben og din core.

God træning!

Før du begynder: Bind en løkke på elastikken. Jo mindre løkke, jo hårdere bliver øvelserne.

træning
T-shirt fra Kari Traa, Tights fra Endurance Athlecia, sko fra Kari Traa

Øvelse 1

Stil dig på alle 4 med en elastik omkring knæene. Hav vægten fordelt på hænder og det ene knæ. Åben op i hoften på og luk sammen igen. Her er det vigtigt, at man hverken svajer eller runder i ryggen, men har en lige ryg. Spænd op i maven og forsøg at stå helt stille med overkroppen, så det kun er hoften der åbnes og lukkes.

Du kan gøre øvelsen sværere ved at løfte benet højt og stramme elastikken.
Løft gerne eksplosivt opad og hold igen på vej ned. 

træning

Øvelse 2

I næste øvelse skal du sætte elastikken ned omkring anklen og rundt om den ene fod – ellers samme teknik og fokuspunkter som i første. Skub hælen op mod loftet, så højt du kan. Hurtigt op, langsomt ned. Her træner du bagsiden af ben og balder – især på det ben, der bevæges.

træning

Øvelse 3

Sæt dig i ”båden” og spred og saml benene. Husk at skyde brystet frem så du ikke runder i ryggen. For at gøre øvelsen sværere kan du give slip med hænderne – skal det være endnu sværere læner du dig mere tilbage.

Er øvelsen for svær sætter du hænderne i gulvet eller tager elastikken af.

Træning

Øvelse 4

Bliv i ”båden” og træk knæ ind mod dig selv og stræk dem igen. Ligesom i den tidligere øvelse er det vigtigt at skyde brystet frem. Hvis du vil gøre den her sværere, kan du strække armene over hovedet – eller ved brystet.

Vi ønsker dig god træning og husk, der kommer endnu flere øvelser med Julie i næste uge! Og husk, at du fint kan kombinere disse øvelser med dem du fik i sidste uge og som du finder lige her 👇