New Balance

Hurtige tempoture? Eller langdistanceløb? Find det perfekte par sko tilpasset din løberytme.

Er du bidt af en gal løber? Og ønsker du det bedste for dine fødder, så er det vigtigt, du finder et par gode løbesko, som kan stå distancen. Det, uanset om du er til hurtige tempoture eller udfordrende langture. Der er nemlig forskel på sko.

Nogle passer perfekt til langdistanceløb, mens andre egner sig bedre til sprint og intervalløb.

Læs med, og bliv klogere på, hvad der kendetegner de to forskellige varianter. Derved er du godt klædt på til næste gang, dine løbesko trænger til en udskiftning.

 Tip: som tommelfingerregel bør du udskifte dine løbesko efter 500-1.000 kilometer.

 

Find dit perfekte match

Langturen tester løberens mentale og fysiske udholdenhed. Kroppen udtrættes og led og muskler bliver sat alvorligt på prøve.

Derfor er det også vigtigt, at dine løbesko sikrer en optimal stødabsorbering, så dine led skånes så vidt muligt, og skader undgås på dine lange løbeture.

Omvendt bør du som tempoløber kigge dig om efter et par hurtige og lette løbesko, så dit energitab forbliver minimalt, når jagten på personlige rekorder sættes ind.

New Balance

New Balance Fresh Foam 1080v9 – den ideelle løbesko til langdistanceløberen

New Balance har atter engang overgået sig selv. På baggrund af en grundig analyse og data indhentet fra rigtige løbere, har de udviklet den perfekte langdistancesko til den neutrale løber: Fresh Foam 1080v9

Det grundige forarbejde har resulteret i en blødere og mere dynamisk løbesko, som sikrer en optimal komfort og absorbering af stød. Skoen er derfor ideel til dig, der ynder at løbe langt og ofte.

New Balance

Banebrydende støddæmpning og stabilisering

Løbeskoen er udstyret med innovativ Fresh Foam-skum, som sørger for en blød og komfortabel dæmpning lige fra fodens nedslag til afsæt.

Skummet støtter fodens trykpunkter under hele afviklingen og sikrer en god stabilisering, så du trygt og ugeneret kan løbe verden i møde.

Dernæst sørger ydersålen for, du har en god føling med underlaget og et godt greb, så du ikke mister fodfæste undervejs på ruten.

Nøgleord: stødabsorbering, komfort, stabilitet, støtte

Løbetips til langdistanceløberen

New Balance

Sådan forbereder du dine ben til at løbe længere:

  1. Stræk altid ud
  2. Brug en foam roller
  3. Hold igen med farten
  4. Hav ekstra vand med på ruten
  5. Øg styrken i benmusklerne
  6. Vælg de rette løbesko og sokker

New Balance

New Balance Fresh Foam Zante Pursuit – den ideelle løbesko til sprinteren

Fresh Foam Zante Pursuit er en let, neutral løbesko, som giver dig den nødvendige power og komfort til at presse dig selv maksimalt på dine korte tempoture.

Løbeskoens overdel er udført i et blødt og fleksibelt materiale, som smyger sig om din fod og sørger for et behageligt fit – i modsætning til sålen, som er forholdsvis stiv. Dette tilfører en vis spændstighed, som gør, du får usædvanligt meget kraft i dit fodafsæt. En vigtig egenskab, som giver dig energien og modet til at gå efter en hurtigere tid.

Skoens lave vægt, kombineret med den responsive afvikling, sender dig afsted med raketfart og sørger for en fantastisk løbeoplevelse – hver gang.

Nøgleord: hurtig, let, fleksibel, responsiv, affjedring  

Løbetips til sprinteren

New Balance

Sådan forbereder du dine ben til at løbe hurtigere:

  1. Træn i intervaller
  2. Løb i målsætningstempo
  3. Øg styrken i benmusklerne
  4. Få masser af hvile
  5. Spis rigtigt
  6. Vælg de rette løbesko og sokker